Ells ja preparen el nadal...


Si busqueu "nadal" al google us emportareu una decepció... ni el pare noel, ni l'arbolito... però si busquem "navidad", veiem que el tant per cent de "Jesús" és molt baix. Pels que no són creients s'ha d'afegir que també s'ha tret de l'aparador principal el mal anomenat "esperit nadalenc". Ho sento... jo no puc canviar la bellesa i força del NADAL per uns leds que fan pampallugues!

N'hi ha que ja preparen el nadal. Guarniran aparadors tots, però en colliran el premi sempre els mateixos. S'ha d'agraïr l'esforç del poderós i de tots els seus bufons que li canten i volen mantenir la festa del consum... Tinc la sensació que Jesús és una coseta que als ulls del món queda per sota de totes aquestes llums que ens il·luminen i els licors que ens fan estar contents.
 
http://www.quincalla.org/wp-content/upLoads/el-roto-consumismo-navidad.gif
" ueeee! no paro vull saltar, sorprendre't,
ganes de veure't un altre cop,
obrir el cava i no parar de brindar,
que tot sigui nou, mirar de sorprendre't..." 

"aquí és nadal i estic content... deixant de banda els "nosequè" i confessions a cau d'orella..." 

"és nadal al meu cor quan somrius,
i les llums de colors, m'il·luminen nit i dia..."  
 __________________________

...nosaltres també!
Hi ha molts que preparen el Nadal com a incentiu per a vendre o comprar i fins a cert punt, és normal i legítim. El problema del consum desmesurat que se'n desprèn tot sovint és motor d'injustícia social, de desequilibris i pobreses. Els cristians hem de lluitar contra la injustícia, però primer de tot hem de defensar el que per justícia és nostre. El Nadal no és la festa del consum per a nosaltres, però tampoc és la festa "anti-consum". Ni que només quedés un cristià sobre la terra i la resta del món fessin la festa del consum, hauria d'alçar la veu i cridar NADAL ÉS QUE DÉU ES FA UN DELS NOSTRES!

 "Si el meu Nadal és comprar
pensaré que el Nadal és consum, 
consum com jo. 
Si el meu Nadal és reconeixer la grandesa de Déu 
en aquella família immigrant 
i el seu fillet nascut a terra... 
Jesús neix cada nadal, aquest és el millor regal!